Historik

BRF Töpelsgatan 6-8-10 bildades 1950 som SKF:s Anställdas Bostadsrättsförening nr 14. Avsikten var från början att erbjuda SKF:s anställda bostadsrätter i närområdet till den storindustri som SKF representerar. Området betraktas som ett av Göteborgs mest attraktiva med sin närhet till Göteborgs centrum och med utmärkta kommunikationer och tillgång till rekreationsområde.

År 1975 ombildades SKF:s Anställdas Bostadsrättsförening nr 14 till en privat bostadsrättsförening under nuvarande namn.

Med en tilltagande nyinflyttning har lägenhetsbeståndet successivt renoverats för en anpassning till en modernare standard. Lägenheterna varierar i storlek från 30 till 60 kvadratmeter med 6 vindslägenheter, 24 ettor, 24 tvåor samt 12 treor.