Ekonomisk förvaltning

Föreningen har SBC (Sveriges bostadsrätts centrum) som ansvariga för den ekonomiska förvaltningen.

SBC sköter:

• Utskick av hyresavier
  • Löpande bokföring
  • Lägenhetsregister
  • Överlåtelser och panter
  • Bokslut och årsredovisning

Betalning av hyror

Det finns fyra sätt att betala hyran:

• Via bankgiro, kräver att du som medlem fyller i OCR-nummer och gör inbetalning via din internetbank varje månad.
  • E-faktura, detta kräver att du som hyresgäst anmäler dig för e-faktura via din internetbank. Krävs svar från SBC att det har börjat gälla.
  • Autogiro detta kräver att du fyller i ett formulär för automatisk betalning av hyran. Anmälningsblankett för autogiro finner ni längst ner på sidan. För att autogiro skall börja gälla krävs ett svar från SBC.
  • Genom inbetalning på bankkontor, detta alternativ medför dock en kostnad som din bank tar ut.

Utskick av hyresavier från SBC sker kvartalsvis, det är först vid varje kvartal som en övergång till e-faktura alt. autogirobetalning börjar gälla.

Frågor

Om du som medlem har frågor angående dina hyresavier eller undrar hur du skall betala dem. Ber vi er i första hand kontakta SBC.

Kontaktuppgifter till kundtjänst hos SBC:

• Telefon 0771-722 722 (öppet på vardagar mellan 07:00 - 21:00)
  • Via kontaktformulär på deras hemsida www.sbc.se

Anslut till autogiro för avgift: